آیا لنت تکستار موجود در بازار ایران، ساخت آلمان است؟

لنت تکستار نه ساخت ایتالیاست و نه ساخت فرانسه! تکستار textar اصالتاً ساخت آلمان است. لنت تکستار در ایران توسط شرکت پارسیان ترمز ساخته می شود. این کارخانه مدعی بیش از 50 سال فعالیت در تولید لنت است. بر همین اساس این کارخانه تحت لیسانس شرکت TMD Friction آلمان با برند TEXTAR مراحل ساخت،تجهیز و راه اندازی خود را طی نموده و همکنون با برند این شرکت آلمانی، لنت تولید می کند.

وقتی وارد سایت پارسیان ترمز می شوید هیچگونه سند و مدرکی دال بر داشتن مجوز و لایسنس از تکستار آلمان روئت نمی کنید و مشخص نیست این لایسنس همچنان برقرار است یا اینکه برندهای کوکولا و پپسی بدون تمدید مجوز، تولید می شوند؟

توضیحی و تصویری وجود ندارد که آیا این لایسنس به معنای حضور یک آلمانی مو بورِ چشم آبی بر سر دستگاههای این کارخانه هست یا صرفا فقط خرید اعتبار استفده از برند است؟ از این موضوع که عبور کنیم و به سایت تکستار برویم نیز نامی از ایران و پارسیان ترمز دیده نمی شود.

نظر مصرف کنندگان چیست؟

بر اساس سود بالایی که نمایندگی های ایساکو از فروش این محصول دارند، طبیعتاً برای آن خیلی تبلیغ می کنند مثلا اگر هعمین الان گذرتان به یک نمایندگی بخورد و به او بگویید تکستار چط.ر لنتی است؟ پاسخی تکراری دریافت خواهید کرد که احتمالا دارای گذاره هایی همچون: بهترین لنت بازارِ! ساخت فرانسه است! فقط شرکتی ببند! و…. خواهید بود.

بسیاری مصرف کنندگان به گواه فرانسوی بودن کالا و توهم اورجینال بودن پول است که خرج تکستار ایرانی می کنند! اما واقعیت این است که بسیاری از مصرف کنندگان بر این عقیده اند که محصولات این شرکت به شدت افت کرده است و مانند گذشته نیست! نظر شما چیست؟

 

مهمترین موردی که باید به آن دقت داشته باشید که این لنت صرفا نام تکستار را یدک می کشد اما سطح کیفیت آن توسط سود و زیان کارخانه تعیین می شود. باید ایرانی بودن کالا را مد نظر داشت و انتظار یک کالای اروپایی از آن را نداشت.

حال که از توهم اورجینال بودن تکستار خارج شدیم، شاید بپرسید آیا لنتی جایگزین این برند وجود دارد؟

 

جایگزین تکستار چیست؟

یکی از جایگزین های بنام و معتبر تکستار، که قیمت معقول تری هم دارد لنت امکو (IRemco) است. این لنت تحت لایسنس شرکت کره ایِ sangsin قرار دارد که تولید کننده یکی از لنت های محبوب بازار یعنی Hi-Q است. این لنت هم مانند تکستار ساخت ایران است اما نام کره ای ندارد و صرفا تحت لایسنس کره تولید می شود. مزیت آن نسبت به تکستار عملکرد بسیار عالی و قیمت بسیار مناسب تر آن است.

لنت های امکو به دور صورت مستقیم و یا از طریق نمایندگی های ایساکو (با برچسب ایساکو) قابل تهیه است. البته توجه کنید که قیمت های ایساکو بدلیل ابجاد حاشیه سود برای نمایندگی ها و همچنین لحاظ کردن مالیات ارزش افزوده بیشتر از نمونه های بدون لیبل ایساکو است پس برای خرید به صرفه تر، نمونه های بدون برچسب را خریداری نمایید.

آیا لنت تکستار بد است!؟

در این مقاله در مورد خوب و بد بودن صحبت نشده و هدف این است مه مصرف کننده به آن چیزی که می خرد آگاه شود. متاسفانه برخی دانسته یا ندانسته اقدام به گمراهی خریدار می کنند. هدف ما این بوده که مشتری بداند در حال خرید یک لنت ایرانی است که صرفا تحت لایسنس یک شرکت خارجی قرار دارد و این لنت از اروپا به ایران نیامده است. درباره کیفیت هر کدام از لنت های بازار مصرف کننده باید نظر دهد و ما نیز از شما دعوت می کنیم تا با به اشتراک گذاری تجربیات خود، دیگر خریداران را راهنمایی فرمایید